Teatre Municipal Cooperativa
Veure tota la programació

Notícies

L'11 è Simposi Mundial de Música Coral també a Barberà del Vallès

18/07/2017

El dia 22 de juliol i fins el dia 29 se celebrarà a Barcelona l'11 è Simposi Internacional de Música Coral (11th World Symposium on Choral Music) .

"Els colors per la pau" és el lema d'aquest gran esdeveniment que ha programat importants concerts i actuarà com espai de trobada entre els cors, les direccions i professionals de la música de reconeixement internacional. Una oportunitat per treballar conjuntament per un objectiu noble. Els colors simbolitzen el pluralisme de la vida coral i la seva capacitat per a contribuir a l'educació per a la Pau.

Els principals concert tindran lloc a espais emblemàtics de la ciutat de Barcelona com el Palau de la Música Catalana, El Liceu, L'Auditori, La Basílica de la Sagrada Família.
Així mateix, per poder oferir espais externs, altres ciutats al voltant de Barcelona han ofert els seus equipaments. La nostra ciutat s'hi ha afegit a participar d'aquesta important iniciativa cultural en un concert al Teatre Municipal Cooperativa.
Així, el dijous dia 27 de juliol a les 20.30 h podrem gaudir del concert del Cor Mixt Kulkuset que estarà acompanyat per la Coral de Louis Vuitton que actua d'amfitriona d'aquesta coral finlandesa.

Més informació i venda d'entrades al Teatre Municipal Cooperativa.


Enllaç a Simposi Internacional Música Coral de Barcelona
Enllaç a més info Concert

Venda d'entrades i abonaments TARDOR 2017

23/06/2017


Dimarts dia 27 de juny es posen a la venda les entrades i abonaments dels espectacles de la nova temporada 2017.

Punts de venda habituals:

Taquilla del Teatre Municipal Cooperativa en horari de dimarts a divendres de 17.30 h a 20.30 h i a internet a través de www.tmcbarbera.cat

Podeu consultar els espectacles la pàgina web. 

 


Cartell

Enllaç a Teatre Municipal Cooperativa

10 Anys de Teatre Municipal Cooperativa

19/06/2017

El proper dissabte 1 de juliol de 2017 a les 19 h,  Commemoració dels 10 anys de Teatre Municipal Cooperativa.

Amb aquesta activitat  de presentació i amb l'espectacle Cabareta de les actriu Maria Molins i Bàrbara Granados, s'iniciarà la nova temporada de teatre que donarà continuïtat a la programació de Tardor 2017.

Més informació a la taquilla del Teatre.

 

L’angoixa de Limbo fascina el públic barberenc

01/06/2017

La companyia Les Impuxibles va representar al TMC
el seu muntatge sobre el trànsit entre la Berta i l’Albert.

El passat dissabte 27 de maig, el Teatre Municipal Cooperativa va aixecar el teló per darrera vegada en aquesta temporada gener-maig que acaba de finalitzar, per acollir el seu darrer espectacle, la història de l’Albert, que no s’identifica amb un gènere que no és el que el seu cos determina.

Limbo és un muntatge multidisciplinar, ideat i interpretat per la companyia Les Impuxibles, que barreja música en directe, dansa i interpretació, i que no va deixar indiferent a un públic barberenc que va arribar a aixecar-se de les butaques per aplaudir amb força només acabar l’espectacle. 

A través de Limbo es desenvolupen les vivències, els dubtes i els sentiments de l’Albert, interpretat per mariona Castillo, que abans era la Berta, i es transporta al públic a la ment del protaginista, qui comparteix les seves angoixes que el porten cap a la decisió de canviar de sexe.

Abans de pujar a l’escenari del TMC, dues intèrprets i autores de l’obra, Clara Peya i Ariadna Peya, van atendre els micròfons de Ràdio Barberà per tal de comentar què les va inspirar per escriure Limbo. “Tenia una amiga, la Maria. Vaig estar un temps sense veure-la i un dia me la vaig trobar en un bar i llavors era el Miquel, i recordo la meva reacció, les preguntes que se’m van plantejar i la desinformació que tenia, i vam pensar en conmvisibilitzar la transexualitat a través de l’art”, va explicar la pianista Clara Peya.

La música i la dansa formen part de la narrativa de Limbo, amb la finalitat de transmetre emocions. De fet, en una escenografia quasi buida, destacava un piano negre i brillant, que arriba a convertir-se en un protagonista més de la història, i unes cadires que ajuden a desenvolupar els moviments. Així ho justificava Ariadna Peya: “És el nostre canal, la nostra manera de comunicar-nos a nivell artístic, el repte és fer entendre la història de forma eficient”. ”

Una de les motivacions per dur a l’escenari aquesta història és el tabú encara existent sobre la transexualitat, tal i com afirmava Clara Peya: “Encara que ara sembla que és un tema de moda, i està obrint camí, a grans trets, és un tema que encara costa. Ho comparo amb les lesbianes i els gais fa uns anys, d’aquí trenta anys riurem de tot això”.

Limbo ha arribat al Teatre Municipal Cooperativa després de tres anys de representació, amb molt bona acollida, segons relatava Ariadna Peya: “Hem aconseguit arribar a molta gent, coneixés o no el món trans, i famílies amb fills i filles trans que ens han vingut a donar les gràcies perquè de cop havien entès moltes coses. Realment, l’art és un canal diferent pel qual s’arriba a un lloc molt emocional i de cop i volta, hem obert coses”.

Amb la representació de Limbo, el Teatre Municipal Cooperativa posa punt i final a la temporada gener-maig en un any en què es compleix el 10è aniversari de la seva remodelació i que se celebrarà durant la propera Festa Major, amb un programa d’activitats molt especial encara per desvetllar. 


Barberà del Vallès, maig de 2017


Enllaç a Podeu escoltar l'entrevista a Radio Barberà
Enllaç a Noticies bdv

Peyu omple d’humor el Teatre Municipal Cooperativa

25/05/2017

El passat dissabte dia 13, l’humorista català va oferir el seu espectacle “Planeta I-Neptú” a l’escenari barberenc.

El passat dissabte 13 de maig, el Teatre Municipal Cooperativa va acollir un dels darrers espectacles de la temporada, la visita de l’humorista català Peyu, amb el seu monòleg “Planeta I-Neptú”.

Aquest muntatge és el seu segon espectacle, després de l’èxit de “Jo tinc un amic que...”. “Planeta I-Neptú” va ser acollit de forma molt divertida pel públic barberenc, que no va deixar de participar en cadascuna de les ocurrències, mostrant molta complicitat en cadascuna de les accions que es desenvolupaven sobre l’escenari.

Amb aquest muntatge, Peyu aposta per situacions surrealistes amb la finalitat de donar una volta al format convencional de monòleg tal i com el coneixem tradicionalment. 

Abans de sortir a l’escenari, Peyu va parlar amb Ràdio Barberà i va explicar més detalls sobre “Planeta I-Neptú”: “El que fem es diferencia de l’stand-up comedy, fem teatre d’humor, i m’ha ajudat oferir una cosa diferent, treballada, amb una posada en escena, un personatge, una història al darrera... la gent s’ho passa bé”.”

El text original és de l’any 2012, però en els darrers anys ha patit algunes petites modificacions. “Vaig adaptant algunes coses, però de la trama i del text puc dir que segueixen al 90%. A vegades ens dóna la sensació que l’actualitat va molt de pressa però els temes generals continuen vigents”, va comentar l’humorista.

Sobre l’espectacle, Peyu va recordar com va començar a treballar la idea d’aquest personatge extraterrestre que explica el món des de la seva visió aliena a la vida quotidiana del planeta Terra: “Tenia ganes de fer un tipus d’humor més surrealista, i en un autocar de camí a la feina vaig pensar com seria ser un extraterrestre i que m’ho haguessin diagnosticat en unes anàlisis, i a partir d’aquí va sortir la història”. “La gent se sent identificada, ens agrada fer humor del costumisme, de les coses que ens passen, més enllà de l’actualitat, és a dir, de personatges que reconeixem, de la tieta, de la parella d’amics que t’ensenya les fotos del seu viatge, de detalls que es destaquen i que la gent relaciona amb la seva vida i riu”, va continuar.

A més de la gira de “Planeta I-Neptú”, Peyu s’estrena com a actor en una pel·lícula que porta com a títol “Mil coses que faria per tu” i que es podrà veure als cinemes a partir del 2 de juny. “Ha estat una experiència molt enriquidora, mai havia fet cinema, és molt curiós veure’t en una pantalla tan gran i fent humor des d’una vessant que és fer d’un personatge, que no ets tu, és estrany però molt gratificant”, va destacar.

Aquest dissabte es duu a terme el darrer espectacle de la temporada gener-maig del Teatre Municipal Cooperativa. Es tracta de l’obra “Limbo”, de la companyia Les Impuxibles. 

“Limbo” planteja dubtes sobre què passa quan una persona s’identifica amb un gènere que no és el que el seu cos determina i relata una història d’un trànsit, les vivències i l’imaginari de l’Albert, que abans era la Berta. Una dramatúrgia que es desenvolupa en blocs que porten al públic a través del canvi mental i físic del protagonista. 


Les entrades per gaudir d'aquest espectacle ja es poden adquirir als diferents punts de venda:


Internet: www.tmcbarbera.cat

 

Taquilla del teatre (Pl. Cooperativa, 5) Telèfon 93 747 94 93. De dimarts a divendres no festius de 17.30 a 20.30h i dies d'espectacle, des de dues hores abans de l'inici.




Barberà del Vallès, maig de 2017


'El bon pare' omple de rialles el TMC

30/03/2017

El passat dissabte, el Teatre Municipal Cooperativa va acollir una divertida sessió de teatre, de la mà del muntatge El bon pare.

Aquesta tragicomèdia sobre la figura masculina i la paternitat, fa un retrat d'una generació de pares que han cregut que una educació moderna, tolerant i oberta era la solució a tots els mals. 

L'acollida del públic barberenc va ser molt entusiasta, tal i com es va poder observar en la llarga tanda d'aplaudiments finals a l'elenc format per Lluís Soler, Teresa Vallicrosa, Georgina Latre i Eduard Buch, i la complicitat riallera que es va desenvolupar a mesura que avançava l'acció sobre l'escenari.

Abans d'iniciar-se la funció, actrius i actors van atendre als micròfons de Ràdio Barberà, on van parlar sobre l'obra, la paternitat i l'èxit del muntatge.

"Vaig pensar que el text era molt bo, ens trobem amb una tragicomèdia de la vida quotidiana", va assentir l’actor Lluís Soler. “Jo tenia curiositat sobre quin to li donaria el director, perquè no sabia veure si era més una comèdia o una tragèdia”, va confessar l’actriu Georgina Latre. “Sempre fa riure veure com a altres persones els hi passen desgràcies”, va afegir l’actriu Teresa Vallicrosa.

Qui no és pare o mare, és fill o filla, el públic pensa i reflexiona sobre com ha tractat a l’altre”, va reconèixer Lluís Soler. “Encara que les generacions són diferents, el tema de la paternitat no ha canviat tant, però sembla que abans ser pare era més fàcil”, va comentar l’actor Eduard Buch. “Ara, com a pare o com a mare, dubtes, et planteges coses, i és el que es veu en aquesta funció, repenses si ho has fet bé o malament, es poden discutir les coses, tot es posa més en qüestió”, va concloure Teresa Vallicrosa.

Del repartiment, l’actor Lluís Soler ja coneixia l’escenari barberenc. La resta, era la primera vegada que trepitjava l’escenari de la nostra ciutat, i van coincidir a destacar la bona acústica del recinte, i les ganes de trobar-se amb el públic local.

La temporada del TMC continua aquest dissabte dia 1 d’abril amb una nova obra de la mostra de Teatre Amateur, “Los fantasmas del teatro”, de la companyia La Llauna. Diumenge dia 2 serà el torn per al públic familiar, amb Aladdin the pot musical, de La Roda Produccions. El mes d’abril es completarà amb el concert de la cantant Judit Neddermann, el proper 8 d’abril.

Les entrades per gaudir d'aquests espectacles ja es poden adquirir als diferents punts de venda:

Internet: www.tmcbarbera.cat

Punts de venda presencials: 
Taquilla del teatre (Pl. Cooperativa, 5) Telèfon 93 747 94 93. De dimarts a divendres no festius de 17.30 a 20.30h i dies d'espectacle, des de dues hores abans de l'inici.
Casal de Cultura (Nemesi Valls, 35) Telèfon 93 729 71 72. De dilluns a divendres no festius de 9 a 13h i de 16 a 21h (pagament només amb targeta bancària).




Revolta de bruixes' diverteix al públic del TMC

15/03/2017

L’obra, ambientada en la dècada dels 70, relata la vida d’unes dones de la neteja que es posen d’acord per reclamar millores laborals.

El passat dissabte 11 de març, el Teatre Municipal Cooperativa va continuar la temporada artística amb un nou espectacle. En aquesta ocasió, l’escenari barberenc va acollir la representació de l’obra Revolta de bruixes, un text de Josep Maria Benet i Jornet interpretat per la Kompanyia Lliure.

Ambientada en els anys 70, el muntatge explica tot allò que succeeix a sis dones i un home en el transcurs d’una nit de lluna plena. Elles componen la brigada encarregada de la neteja diària d’unes oficines, i ell s’ocupa de la vigilància i control nocturn del recinte. Les dones tenen un problema col·lectiu, que les enfronta amb el vigilant, però en realitat, és gairebé l’única cosa que les uneix: reclamar millores laborals. Per a fer força, decideixen organitzar-se i plantejar les seves reivindicacions d'una original manera: treballant les mateixes hores però més a poc a poc. Però tot i que la seva lluita comença unificada, les mateixes diferències entre elles fan que tot trontolli.

Abans de pujar el teló, les actrius de Revolta de bruixes van ser entrevistades per Ràdio Barberà, emissora municipal. “Estem contentes de fer una obra així, a totes ens fa molta il·lusió poder fer una obra on les dones no són un afegit, sinó que centren tot el protagonisme. I en aquest sentit, l’obra és molt reivindicativa”, comentava l’actriu Àurea Màrquez

Les actrius comparteixen escenari durant tota l’obra, amb converses entrecreuades i ràpides que sorprenen al públic. “Hi ha hagut un esforç molt gran, el repte de Benet i Jornet era escriure una obra on tothom parlés alhora, i que se seguís bé, amb interès; i per nosaltres ha estat un exercici formal de muntar cada pàgina de guió amb tres columnes de diàleg i triar què s’ha de sentir, què no, i que tothom estigui en el mateix to”, explicava l’actriu Júlia Truyol. 

La precarietat laboral és el tema que centra l’acció de l’obra, un motiu, en opinió de les actrius, que continua de plena vigència i que fa que el públic es pugui ràpidament identificar amb les protagonistes. “És evident que encara queda molt de camí per avançar en drets laborals i el públic se n’adona perquè al final, el menys important és la revolta. Allò important és el drama personal de cadascuna de nosaltres i és on el públic empatitza més”, afegia Andrea Ros.El conflicte laboral és una excusa però té el seu pes, en aquella època, les dones que treballaven netejant a la nit és que ho devien necessitar molt, i el fet de jugar-se-la per demanar uns drets és un risc que deixa aflorar noves emocions i nous recorreguts per a cada personatge que és el que els fa vulnerables i interessants”, completava Àurea Màrquez.

Aquesta era la primera vegada que les actrius visitaven el Teatre Municipal Cooperativa, un equipament que acabaven de conèixer però que ja teníen clar què era el que més les hi havia agradat. “L’acústica!”, van dir totes a l’uníson. 


La temporada teatral continua el proper dissabte dia 25 de març (21.30h), amb El bon pare, de la companyia Vania Produccions i amb un repartiment de luxe: Lluís Soler, Teresa Vallicrosa, Georgina Latre i Eduard Buch.

Les entrades es poden adquirir als punts de venda habituals: www.tmcbarbera.cat, taquilla del teatre (de dimarts a divendres no festius de 17.30 a 20.30h i dia de l’espectacle dues hores abans - pagament targeta i efectiu) i al Casal de Cultura (de dilluns a divendres no festius de 9 a 13h i de 16 a 21h - pagament només amb targeta).
 
                                                           
 Barberà del Vallès, març de 2017 

L’escriptora Assumpta Montellà i Carlos apropa a Barberà 'La Maternitat d'Elna'

03/03/2017

Durant la xerrrada, l'escriptora va explicar detalls i anècdotes al voltant del llibre i de l’adaptació a l'obra teatral.

El Teatre Municipal Cooperativa ha programat per aquest dissabte 4 de març, 21,30 h "La Maternitat d'Elna" després d'un treball intens amb la Companyia Projecte Galilei i Fortià Viñas,  que recupera el projecte i el portarà també al Teatre Lliure de Barcelona

Barberà del Vallès commemora un any més el 8 de març, Dia Internacional de les Dones. Com és habitual, la nostra ciutat acollirà tot un seguit d’activitats amb l'objectiu de treballar l'equitat de gènere 

El tret de sortida a aquest programa d’activitats el va donar aquest passat dimecres, 1 de març, a la Biblioteca Municipal Esteve Paluzie, la xerrada “La maternitat d’Elna”. L’acte va comptar amb el regidor de Cultura, Roger Pérez Álvarez, i la regidora del Programa Municipal de Polítiques per a l’Equitat de Gènere, Mireia Sánchez Pi, que van presentar a l’escriptora i historiadora, Assumpta Montellà i Carlos, autora de La Maternitat d’Elna.

Durant l'acte l’escriptora va donar a conèixer molts detalls de la creació del llibre, l’apropament a la figura d’Elisabeth Eidenbenz, i de com el seu relat es va convertir en l’obra teatral que interpretarà el proper dissabte l'actriu catalana Rosa Galindo Solé. 

Entre la Rosa i jo hi ha una relació molt especial. Recordo perfectament el dia que vaig rebre un correu electrònic seu dient-me que s’havia llegit el llibre, que havia estat plorant dies i dies. Encara no ens coneixíem, però em demanava a veure si ens podíem veure. Vam quedar i de seguida va haver-hi una connexió molt especial, com si ens haguéssim conegut de tota la vida. Ella em va comentar que es veia amb cor de fer una obra de teatre. La Rosa va decidir que seria un musical. Un musical? En un primer moment em va semblar una mica frívol, però em va dir que li fes confiança”, va començar a explicar l’escriptora. “Un dia em va trucar per mostrar-me un tast. Ella va començar a cantar acompanyada només d’un pianista, i de seguida vaig recordar una frase que m’havia dit l’Elisabeth Eidenbenz: que la música era un llenguatge universal, que no li calien paraules, que amb la música, tothom té una banda sonora a la seva vida i que la música transporta sentiments i emocions. I és el que va fer la Rosa. Em vaig emocionar”, va continuar Assumpta Montellà.

Montellà també va relatar d’una manera molt emotiva el context històric de l’obra, així com el procés que ella mateixa havia viscut a nivell personal a l’hora d’escriure-la, i com li havia impactat el caràcter de la protagonista de tota aquesta història, la jove suïssa Elisabeth Eidenbenz, qui va fundar una maternitat a la població francesa d’Elna per atendre a dones embarassades que fugien de l’horror de la Guerra Civil Espanyola, aconseguint salvar més de 600 vides de fills i filles de refugiades.

Assumpta Montellà va destacar el paral·lelisme existent entre el procés d’exili de 1939 a Espanya i el que ara s’està vivint a la Mediterrània, explicant, que tal i com en més d’una ocasió li havia comentat Eidenbenz, “aquests fets són cíclics” i per aquest motiu, les noves generacions han de ser conscients de la seva història.

Assumpta Montellà és historiadora i escriptora. La Maternitat d'Elna va ser la seva primera obra i un dels llibres més venuts a Catalunya. Aquest dissabte, 4 de març, serà l’actriu Rosa Galindo Solé qui es fiqui en la pell d’Elisabeth Eidenbenz per donar veu a aquesta particular versió de l’obra. Serà a les 21.30h al Teatre Municipal Cooperativa. Les entrades es poden adquirir a la web del teatre barberenc.

L'activitat, organitzada per la Secció Municipal de Cultura i el Programa Municipal de Polítiques per a l'Equitat de Gènere, va ser tot un èxit per la qualitat i intensitat de la conferència, amb la participació de 67 persones, 62 dones i 5 homes, que van omplir  la sala Salvador Allende.   

Si teniu interès podeu consultar el programa d’actes organitzats amb motiu de la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de les Dones
 
Per informació i venda d'entrades per a "La Maternitat d'Elna podeu adreçar-vos a la pàgina del teatre www.tmcbarbera.cat o dirctament a la mateixa taquilla.


Barberà del Vallès, febrer de 2017

Notícies anteriors:    1  2  3...  …  »   

Ajuntament de Barberà del Vallès

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona

Com arribar?

© 2017 Teatre Municipal Cooperativa Plaça Cooperativa, 5 - 08210 Barberà del Vallès (Barcelona)  -   CIF P0825200I  -   emailEmpresa
Avís legal i política de privacitat  |  RSS